Fretex på timeplanen Microsoft Teams image

Fretex på timeplanen

I to år har Fretex samarbeidet med medieelever ved Charlottenlund videregående skole i Trondheim. Elevene får erfaring med en seriøs oppdragsgiver, og i retur får butikken godt innhold til sine sosiale medier.

• Foto: Tekst: Emmaline Sophie Hekneby Illustrasjonsfoto: Medieelever ved Charlottenlund vgs. Artikkelen er hentet fra Krigsropet nr. 17-18/2021
Sist oppdatert:
Del: Del artikkelen på Facebook Del artikkelen på Twitter Send artikkelen på e-post
– Elevene får trent på hvordan det er å jobbe med en seriøs bedrift, og vi får kule bilder av høy kvalitet.
– Vigdis Pallin, butikkleder for Fretex Møllenberg
Jente i sort genser holder en knall rød skulderveske
Bildene som medieelevene ved Charlottenlund vgs tar for Fretex, spres raskt gjennom sosiale medier.
En jente i beige bluse og skjørt holder en gullfarget skulderveske og smiler
– Medielinjen ønsker å jobbe i studio, og da trenger vi både rekvisitter og klær. Så har Fretex behov for å vise frem klærne sine, og dermed er det en super avtale for begge parter, sier Elin Hagestand, fotolærer ved Charlottenlund videregående skole i Trondheim.
– Jeg kjøper kanskje mer brukt nå enn det jeg har gjort tidligere, fordi jeg tenker mer på pris og miljø.
– Dina Andrea Tyskø, medieelev ved Charlottenlund videregående skole
Jente sitter på stol i hvit drakt med beige silke skjerf i halsen
Motefoto signert elever fra Charlottenlund videregående skole. – Vi ønsker å vise folk at det faktisk finnes kule ting her, både av kjente og ukjente merker. I tillegg er det et godt miljøvalg å handle brukt, sier Vigdis Pallin, butikkleder for Fretex Møllenberg.
To gutter poserer i spraglete skjorter, hvit snekkerbukse og rød cord bukse, begge har sixpence på hodet.
Siden det første møtet har Fretex og skolen samarbeidet med fem prosjekter.

Abonner på Krigsropet

Krigsropet er en gave til deg selv eller andre som varer hele året. I tillegg til at den støtter Frelsesarmeens viktige arbeid. Magasinet sendes ut en gang i uken.

Bli abonnent