![Xps y Nv Vn Pcur D8 unsplash](https://frelsesarmeen-web.s3.eu-north-1.amazonaws.com/frelsesarmeen/Perleportalen/Perleportalen-nyheter/_heroImage/xps-yNvVnPcurD8-unsplash.jpg)
Brukerstøtte for Frelsesarmeens systemer i Teams
Vi samkjører nå intern support for de ulike systemene vi har som arbeidsverktøy i Frelsesarmeen og etablerer teamet Brukerstøtte i Teams
Hensikten med å samle alt i ett team som dette er å sikre en bedre flyt i henvendelseshåndteringer for de ulike systemene våre,, og å unngå at spørsmål blir liggende i private epostbokser og chatter ved fravær osv. Vi prøver oss frem og utvider med flere kanaler og funksjoner etter hvert som det blir behov for det.
Hvordan funker dette?
I dette teamet er det egne kanaler for hvert system, hvor administratorene for systemene svarer på spørsmål fra brukerne. Du finner og en infoside om Brukerstøtte for systemet i kanalen, med linker til Kursportalen og Kvalitetssystemet når det finnes kurs eller info der.
Hva med Visolit?
For Office 365, e-postkontoer og resten av hovedsystemet vårt skal alle feilmeldinger fremdeles til Visolit, mens enkle brukerspørsmål kan stilles i Teamskanalen. Dette er det info om i kanalen for Office 365.
Hvordan stiller jeg spørsmål?
Når du lurer på noe om et system skriver du inn et spørsmål i Innlegg i systemets kanal. Systemadministratorene svarer i chatten eller tar kontakt med deg direkte. Når det er relevant legges svaret ut i chatten slik at andre også kan ha nytte av det.
Frivillige og andre som ikke er på Teams, kan stille spørsmål fra e-postlink nederst i artikkelen her og i prosedyren Brukerstøtte for Frelsesarmeens systemer i Kvalitetssystemet.
Svar på spørsmål som ofte blir stilt, legger administratorene ut i fanen FAQ – Ofte stilte spørsmål i den enkelte Teamskanalen.
Ikke alle spørsmål egner seg på chat, personopplysninger legges ikke ut der. For noen systemer er det link til felles mailbokser, og for alle systemene er det oppgitt hvem som er administratorer for det enkelte systemet. Men bruk chatten så mye som mulig.
Hvor raskt får jeg svar?
Kanalansvarlige får varsel i Teams når du legger inn nye henvendelser i chatten og svarer så snart de kan – senest innen 48 timer.
Hva med frivillige som ikke er på Teams i FA?
Du kan stille spørsmål om de enkelte systemene på e-post til kanalene her: (lenken åpner e-postprogrammet ditt)
RELATERTE SAKER
-
Forfremmet til herligheten
Vi lyser fred over Major Berit Olsen sitt minne.
-
Søk om tilskudd fra Frelsesarmeens legater
Det er igjen tid for å søke Frelsesarmeens legater. Fristen går ut mandag 26. august, og i år skal det deles ut om lag 11 millioner kroner.
-
Sommertilbud fra Others
Skal du ut og reise i sommer? Trenger du en fin sommergave til deg selv eller andre? Hva med å la feriepengene dine bli til et betydningsfullt kjøp for andre?