Kristin Hareide

Fra Dior til Fretex

Kristin Hareide gikk fra å jobbe i Dior til å bli kjedeleder i Fretex. – Endelig har jeg kommet inn i et selskap der det er menneskene som står i fokus, sier hun.

• Foto: Tekst: Randi Bjelland Foto: Morten Bendiksen/Artikkelen er hentet fra Krigsropet nr. 24/2021
Sist oppdatert:
Del: Del artikkelen på Facebook Del artikkelen på Twitter Send artikkelen på e-post
– Jeg var jo klar over at Fretex var en del av Frelsesarmeen før jeg begynte i jobben, men lærte fort at Fretex og Frelsesarmeen er så mye mer enn det jeg trodde.
– Kristin Hareide, kjedeleder i Fretex
Fretex sin nye kampanje i sosiale medier heter DegXFretex
– Vi jobber også med å legge ut varer fra butikken på sosiale medier. Bare det å synliggjøre hva folk kan finne hos oss, er nok med på å gjøre Fretex mer populært, sier Kristin Hareide, kjedeleder butikk i Fretex Miljø. (Foto: Morten Bendiksen)
Kristin Hareide sitter i en Fretex butikk
– Klesindustrien er den nest største forurenseren, etter oljeindustrien. Det må nok en holdningsendring til for å endre på det. I Fretex er tankegangen at alt som kan gjenbrukes, skal gjenbrukes, sier Kristin Hareide, kjedeleder butikk i Fretex.
– Alle varene vi får, er jo en gave til Frelsesarmeen, og da er det Fretex sin jobb å forvalte disse på best mulig måte.
– Kristin Hareide, kjedeleder i Fretex Miljø
Kristin Hareide med kort sveis og blå denim skjorte, smilende foran en grå murvegg
I flere år jobbet hun for anerkjente selskaper innen mote og kosmetikk, som Lancôme i Paris, Ralph Lauren Perfumes og Coach i New York, før reisen gikk tilbake til Oslo og Christian Dior Parfums. De siste fem årene har hun vært kjedeleder i Fretex Miljø.

Abonner på Krigsropet

Krigsropet er en gave til deg selv eller andre som varer hele året. I tillegg til at den støtter Frelsesarmeens viktige arbeid. Magasinet sendes ut en gang i uken.

Bli abonnent